Vulkanizerstvo Boris Kozamurnik s.p.

PE Bukovska vas 15 2373 Šentjanž

gsm.: 041 607 298

Vožnja pozimi: jeklena ali lita platišča?

Pozimi na cestah pogosto vidimo vozila, ki imajo pnevmatike nameščene na jeklena platišča, brez okrasnih pokrovov. Veljajo naj bi, da se aluminijasta platišča v snegu, soli in pesku uničijo. Pa je res tako?


Vozniki se zaradi nižje cene v zimskem času odločajo za manjše dimenzije pnevmatik, katere imajo vpisane v homologacijskem kartončku. (Foto: Saša Despot)

V zimskem času sta zaradi nizkih temperatur na cestišču velikokrat posuta sol in pesek, kar dodatno vpliva na podvozje vozila in na platišča. "Vozniki se še vedno odločajo za jeklena v zimskem času, vendar pa so proizvajalci platišč v ta namen izdelali aluminijasta platišča, ki imajo več slojev laka in tako preprečujejo poškodbe zaradi zunanjih dejavnikov. Vožnja z jeklenimi ali aluminijastimi platišči v zimskem času ne vpliva ne na vožnjo niti na varnost, tako da je izbira na strani stranke," pravi strokovnjak AMZS Matej Hribrar.

Pozimi se odločajo za manjša kolesa

V zadnjem desetletju so novi modeli avtomobilov že serijsko dobili pnevmatike večjih dimenzij, kar pomeni dodatno finančno obremenitev za lastnika pri menjavi pnevmatik, saj so večje pnevmatike tudi občutno dražje. Hribar pravi, da se prav zaradi tega njihove stranke v zimskem času odločajo za manjše dimenzije pnevmatik, ki jih imajo prav tako vpisane v homologacijskem kartončku. "V tem primeru je potreben tudi nakup dodatnih platišč in stranke se vedno več odločajo za aluminijasta platišča, saj so razlike v ceni med jeklenimi platišči z okrasnimi pokrovi ter aluminijastimi minimalne," o trendih pojasnjuje Hribar.

Vožnja z jeklenimi ali aluminijastimi platišči v zimskem času ne vpliva ne na vožnjo niti na varnost.
Vožnja z jeklenimi ali aluminijastimi platišči v zimskem času ne vpliva ne na vožnjo niti na varnost. (Foto: Saša Despot)

Nekateri zagovorniki aluminijastih platišč pravijo, da so jeklena polna in jih je težje očistiti in vzdrževati, sploh pozimi, ko se na njih nabirata sol in zmrzjen sneg, to pa lahko privede celo do tresenja vozila med vožnjo. Hribrar pojasnjuje da se med vožnjo po snegu ali plundri sneg nabira tako na platiščih kot tudi na delih podvozja in v samih kolotekih. Vsakemu vozniku zato priporoča, da redno čisti strjen oziroma zmrznjen sneg zaradi varnosti med vožnjo, s tem pa pripomore tudi k zmanjšanju zunanjih vplivov na korozijo tako vitalnih delov podvozja kot jeklenih platišč.

Aluminijasta platišča ne rjavijo

"Sneg v kombinaciji s soljo vpliva negativno na jeklene dele vozila, saj dolgoročno to pripomore k pospešeni koroziji. Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju, je pa zaradi kamenja na cestišču tu veliko tveganje prask in odrgnin, prav tako v času snega na cestišču včasih spregledamo robnik in fizično poškodujemo platišče," razlike med jeklenimi in aluminijastimi platišči pojasnjuje AMZS strokovnjak.

Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju.Aluminijasta platišča zaradi sestave niso podvržena rjavenju. (Foto: Profimedia)

Da bi bilo na vozilu čim manj strjenega in svežega snega, saj voda negativno vpliva na jeklo in posledično tudi na vozilo, strokovnjak priporoča, da vozniki večkrat svoje vozilo pustijo v toplejših in suhih prostorih, prav tako pa je pomembno pranje podvozja, kjer se odstrani sol in ostala nesnaga: "Za jeklena in aluminijasta platišča obstaja več vrst avto kozmetike, ki zelo uspešno odstranjuje nesnago iz okolice kakor tudi saje od zaviranja, ki se nabira na platiščih."

Snežne verige in platišča

Kako pa na obrabo in poškodbe pri obeh vrstah platišč vplivajo snežne verige? "Pri nakupu snežnih verig se je potrebno predhodno dobro pozanimati. Klasične jeklene verige imajo pri zategovanju člene iz legiranega jekla, ki lahko ob nepravilni uporabi ali zategovanju poškodujejo platišče. Verige višjega cenovnega razreda pa imajo zategovalni del in zaporo narejeno iz polimernega materiala, ki ne poškoduje aluminijastih platišč," zaključuje Hribar.

Avtor: Gregor Prebil